Een echt avondje zwaar Truckpullen in Meeuwen!
Top klasse:
Daar sta je dan, de op een na laatste wedstijd van het pullingseizoen. Het zonnetje was weer van de partij en er lag een mooie baan klaar. Het leek erop dat alle trucks wel tevreden waren met deze baan want enkel Little King 2.0 had een herkansing nodig om in de finale te staan. Iron Horse stal in de eerste run al even de show met een vuurwerkspektakel. Zowel Iron Horse als Crazy Grey Power werden afgesleept maar konden gelukkig terug komen. Finaletijd! Hier konden 4 trucks een plaatsje bemachtigen in de super-finale, Vaku Puller, Iron horse, Van Rijswijk en Crazy Grey Power. Vaku puller zette de vlag op een mooie afstand van 109.14 meter. Iron Horse wilde deze vlag toch nog net even verder zetten op 117.57 meter. Hierna was het de beurt aan van Rijswijk. Helaas door een vloeistoflekkage hield de run op met het voor de wagen rijden. Als laatste haakte Crazy Grey Power aan. Hij zette een mooie run neer met een afstand van 104.33 meter. Zo werd de eindstand 1=Iron Horse 3.0, 2=Vaku Puller, 3=Crazy Grey Power. Hiermee behoudt Crazy Grey Power zijn 1ste plaats in het klassement.
Team Geuens moet alleen nog aanhaken in Boerdonk, om kampioen te worden. Plaats 2, 3 en 4 blijft nog even spannend. Hier is nog van alles mogelijk. De uiteindelijk stand zal beslist worden op de wedstrijd in Boerdonk 11 oktober.
Meeuwen, voor onze promo klasse de thuiswedstrijd voor Iveco Schouten.
De avond is van gang getrapt met de promo klasse waarbij de Veldhuizen meteen een mooie FP neerzette. Waarbij de sleepwagen nadien toch een tikkeltje lichter is gezet. Jammer genoeg was de tweede aanhanger met minder succes, Van Keulen. Deze moest jammer genoeg op 64,46m van het gaspedaal na het beginnen dansen van de truck. Hadden ze te kampen met een koppelingsprobleem?
Daarna volgende nog enkele mooie runs met nog 7 FP’s in de eerste kwalificatieronde, waarbij de Power deze neerzette met een tijd bijna onder de 10sec (10.51) en de Blue Legend hem neerzette onder deze 10sec!
De 2e kwalificatieronde ging vast start met Twister die een halfje lager ging in de versnellingen, maar net niet die 100m behaalde (99,71m). Ook Verspui kon zich jammer genoeg niet plaatsen, waarbij het teams zelf aangaf misschien met een koppelingsprobleem te kampen.
De eerste finale, er werd aangehaakt met 8 trucks. Waarvan er opnieuw 6 truck vlot een mooie FP reden. Waarbij de Power op het einde opmerkelijk naar rechts trok, maar toch die FP behaalde. En Blue Legend die als een speer met 9.75 sec de FP lijn over ging, hing daar wel een sleepwagen aan?
De Red Madness die na een lange periode terug uit stal is gehaald liet ook een stabiele run liet zien.
En dan de super finale: Hier werd aangehaakt met 6 trucks. Waarbij de verwachtingen tussen Veldhuizen en Double Trouble hoog lagen. Met in het eieindklassementen verschil van 10 punten, strijdend voor die 2e plek in het eindklassement. Waarbij Double Trouble een mooie run neerzetten met 108,16 meters! Red Madness haakte aan met terug een mooi solide run en zetten een 84,42m op het bord. Vermogen zit duidelijk goed, maar zet zich nog niet voldoende af op de baan. Dreamcatcher wist zich op het derde plekje neer te zetten met 81,74m.
The Power stelde de sleepwagen duidelijk links in op de baan, maar dit wist niet genoeg te baten. Toch trok de truck duidelijk naar rechts en moesten ze op 69,92m van het gaspedaal.
Wat het eindklassement betreft, is de strijd tussen Veldhuizen en Double Trouble nog hoger. Nu Double Trouble de 10 punten heeft ingehaald en ze beide op de tweede plek staan met 265 punten. Volgende wedstrijd in Boerdonk zal dus beslissend zijn voor deze twee.
5 ton klasse:
Dat was het dan weer, de streekdagen in meeuwen.
Om 20:45 mocht de 5 ton supersport de baan op.
Mantrolpower mocht als eerste de baan op om de proeftrek te doen.
Met een duidelijke fullpull kwamen zij aan het einde van de baan.
Toen was het de beurt aan de andere deelnemers LightningMcGreen en Little Rocket 2.0
Ook zij trokken beide de sleepwagen over de fullpull lijn.
Allemaal een fp dat betekend sleepwagen stukje zwaarder.
De 3 teams kwamen na deze aanpassing van de sleepwagen wederom weer alle 3 over de fullpull lijn heen, wat een succes!
Tijd voor de echte finale.
Mantrolpower mocht de lat leggen en dat deden ze ook.
Met een afstand van 91,82 was het voor de andere teams nog een uitdaging om daar overheen konden komen.
Dat lukte beide teams niet.
LightningMcGreen kwam op een afstand van 90,75 meter tot stilstand. Dit was goed voor een mooie 2de plaats.
Little Rocket 2.0 kwam op een afstand van 84,92 meter.
Dus voor hun de 3de plaats
Teams zijn aan elkaar gewaagd dus op naar de volgende wedstrijd in Beringe.
XL klasse:
Op vrijdagavond 5 september kwamen in Meeuwen tien teams aan de start in de klasse VTN 8,5 ton Trucks XL. De eerste run werd geopend met een proeftrek door Los Hermanos. Daarna werd de sleepwagen verzwaard en begonnen de officiële runs.
In de kwalificaties lieten meerdere teams zien dat ze de sleepwagen flink van hun plek konden krijgen. Keep on Fighting en Betuwe Puller bleven in hun eerste run net onder de 100 meter, maar sloegen daarna terug door in de tweede kwalificatie een full pull neer te zetten.
Tijdens de finale was het Black Fiber dat zich onderscheidde met een indrukwekkende afstand van 91,94 meter, goed voor de overwinning van de avond. HortiPower pakte met 89,83 meter de tweede plek, gevolgd door Team Iveco Eurostar dat met 86,45 meter de derde positie veiligstelde.
Wind of Change en Los Hermanos completeerden de top vijf met respectievelijk 84,05 en 85,54 meter. Keep on Fighting kwam uit op 86,08 meter en pakte daarmee de vierde plaats, net achter de top drie.
De teams Super Diesel, Betuwe Puller en FH16 Moerkapelle bleven in de finale steken rond de 78 meter. Little Rumble wist met een nette afstand van 82,31 meter de zevende plaats te pakken.
Bakwagenklasse:
De start op baan 2 was aan de Bakwagenklasse. Alle vormen van vrachtwagens zijn toegestaan, mits standaard. Hoe minder regels, hoe minder er wordt vals gespeeld.
Groosman trekt de opening en komt erg mooi over de finish. Nummer twee blijkt te zwaar weg te trekken, waarop de sleepwagen toch lichter wordt gezet. Het moet zo makkelijk mogelijk wegrijden. Groosman mag nog een keer overdoen.
In de eerste ronde gaat vrij soepel, waarbij Jan van Tilborg wel heel enthousiast een hoge versnelling pakt. "Sleepwagen stond vorig jaar echt veel lichter." Klopt, zo houden we de spanning er wel in!
De rest gaat lekker soepel en er worden 4 Full Pulls gereden, waar Sandro Hordijk en Lars Groosman toch wel iets van de koppeling bemerken.
Groosman krijgt het weer onder controle, Hordijk besluit het hierbij te laten.
De tweede ronde gaat in vol tempo achter elkaar door.
Veel deelnemers pakken de betere versnelling en dat resulteert in 6 Full Pulls.
Waarbij Jan van Tilborg de hoogste leercurve laat zien met een tijd van slechts 14,28 seconden voor de Full Pull!
Leonard van den Heuvel behoudt zijn eerste uitslag en Luuk Verdonk poogde Leonard nog af te troeven maar bleek 0,3 seconden te langzaam.
Perfect avondje Truckpullen voor de rijders uit de buurt. Gezelligheid, activiteit, ontspanning en spanning gaan hand in hand.