Wie wordt er dit jaar Kampioen in de Supersport? Mad Man wordt flink op de hielen gezeten door Manne van Janne 2 en Almkerk wordt beslissend!

 

De baan in Almkerk staat bekend om haar baan met prachtige zware klei. Alle reden om er een mooie wedstrijd van te maken.
De sleepwagen Black Fury had vorig jaar haar handen vol om in bijzonder hoog tempo de wedstrijd neer te zetten. Dit jaar zijn er een aantal aanpassingen gedaan, om het resultaat nog weer te verbeteren. Betere kettinglengte, meer overleg over de afstelling van de sleepwagen en nu ook verlichte LED stokken voor de vlaggers, om bij de donkere avond een goed zichtbaar signaal te kunnen geven aan de deelnemers.
Op de baan was overigens de verlichting een prachtige verbetering. Meer licht is meer zicht en dat weet het publiek wel te waarderen. Het geluid kwam dankzij AB Productions ook beter tot zijn recht, door de speakerboxen hoger te hangen.

En zo wordt om 19:00 uur de wedstrijd gestart. Met een demo van een combine anno 2014 en een maaimachine anno 1950.


VTN Supersport 9,5 ton

Op de eerste vrijdag van september stond de laatste competitie wedstrijd voor de 9,5 ton Supersport Trucks in Almkerk op het programma. De organisatie Almkerk had alles weer goed voor elkaar, de wedstrijd begon mooi op tijd, met veel publiek langs de baan en een gezellige sfeer. In de 9,5 ton supersport kwamen maar liefst 19 deelnemers aan de start. Waarvan vijftien deelnemers die strijden voor de laatste punten en vier teams (Team Berta, Wakker trucks, Yellow Devil en No Risk No Fun) die op deze wedstrijd een demo rijden. Team Berta uit Denenmarken laat zien dat zij aardig mee kunnen op de baan van de Supersport en daarna maken zij nog enkele mooie runs op de andere baan, deze truck geeft toch het internationale karakter van de sport weer.

De Volvo van De Hulk kwam als eerste aan de start en had in de proeftrek een mooie Full Pull. Vijf deelnemers hebben een tweede poging nodig om zich proberen te kwalificeren voor de Pull Off. Het lukt van Walsem, Verspui en Team Berta in herkansing wel. Helaas geld dit niet voor Black Widow en Yellow Devil. Black Widow kreeg het vandaag niet voor elkaar om te laten zien wat de truck waard is, want met zo’n fantastische truck moeten ze eigenlijk veel verder kunnen komen. Yellow Devil kwam in Almkerk na een lange tijd van afwezigheid weer in actie, een Full Pull zit er niet er in, maar de eerste test is weer gemaakt om tot de juiste afstelling te komen.

Pull Off: In Almkerk kregen de achterassen van de Trucks het flink voor hun kiezen! In de Pull Off zette de Hulk de eerste Full Pull neer, maar wederom is er weer pech voor de Volvo de eindnaafreductie is stuk. De MAN van team met Mad Men van Berkel weet een snelle Full Pull neer te zeten. Ook de Manne van Janne 1 gaan goed weg, voorbij de 85 meter krijgt de Scania 143 het al wat zwaarder maar weet er dan toch nog 99,75 meter van te maken. Dus de eerste afvaller is een feit maar met de genoteerde afstand is het zo slecht nog niet een zesde plek voor deze avond. Ook is er pech voor Vaku Puller na een Full Pull wordt er geconstateerd dat er een flink gat in de as zit. voor de mannen van Vaku Puller zit het er echt op deze avond uiteindelijk is deze run goed voor een vijfde plek deze avond en een vierde plaats in de totaalstand. Team De Hulk heeft de eerste afvaller meteen gevraagd voor onderdelen om de Volvo te repareren, zij kregen onderdelen van De Manne van Janne 1. Zo zie je maar, de sportiviteit van collega's truckpullers onder elkaar! Dus er wordt met man en macht gewerkt om de Volvo weer in de Finale op de baan te krijgen. Rocking Horse Senior gaat aardig en weet vanavond een negende seizoenplaats veilig te stellen. Van Walsem en nieuwkomer Wakker trucks weten de Hyproslee rond de 70 meter stil te zetten. Iveco Schouten slaagden er wel in om de honderd meter vol te maken en mag dan mee naar de finale. Voor White Champ kunnen we 76,27 meter noteren. Van Verspui 75,50 meter en IVS RhinRocket 77,65 meter had iedereen meer verwacht , beide konden het vermogen niet op de baan krijgen. IVS Rhino Rocket eindigt als derde in de totaaleindstand. Wanner de Volvo van Moaskanttrekkers stil staat komt er een afstand van 80,84 meter op het score bord de Volvo heeft net 22 cm verder gereden dan de Iveco van Veldhuizen. Voor De Manne van Janne 2 is deze sleepwagenafstelling geen probleem. De Scania kan mee naar de Finale om uit te vechten wie de sterkste van deze avond is.

Vijf trucks in de Finale konden zich opmaken voor spanning tot het einde! Het is Team De Hulk gelukt om weer op tijd aan de start te verschijnen. Als eerste laat De Hulk zien wat er te halen was. Met ruim 78 meter was het niet duidelijk of dit nu een makkelijke te verbreken afstand was. De tweede was de huidige kampioen, Mad Men , deze wist een afstand van 87,03 meter te boeken, hiermee stelde zij de titel in ieder geval al vast veilig. Nu was eigenlijk de beurt aan Vaku Puller maar de schade aan de achteras kon deze avond niet gerepareerd worden. De volgende was Iveco Schouten, die de thuiswedstrijd had. De Iveco bleef steken op 80,85 meter dit leverde hem uiteindelijk een derde plek op, en vijfde in de totaalstand. Als laatste mag De Manne van Janne 2 de Hyproslee aanhaken. De Manne van Janne 2 wist op het moment dat ze gingen trekken dat de seizoen overwinning al niet meer haalbaar was, omdat de MAN op dat moment eerste stond en met de alleen nog de Scania 164 te gaan geen 8 punten kon verliezen. Maar De Manne van Janne 2 kon nog wel de dagzege pakken en dat deden ze dus met net geen negentig meter, wist de Scania de laatste wedstrijd de MAN te verslaan, maar in het seizoen moesten ze hem toch met drie punten verschil net voor laten gaan.

Uitslag Almkerk : 1e De Manne van Janne 2, 2e Mad Men ,3e Iveco Schouten
Nederlands Kampioen 2014 Team Mad Men van Berkel
Proficiat!

VTN Hobbysport 9,5 ton

Op baan 2 start als eerste de VTN Hobbysport. Met 12 deelnemers wordt gestreden om de 2e en volgende posities in het Nationaal Kampioenschap. Voormalig Kampioen Van Rijswijk had haar titel voor 2014 reeds veilig gesteld.
Als eerste start P. Bos Veevoeders. De truck houdt het niet lang vol en de wedstrijdleiding besluit de sleepwagen lichter te zetten. De baan lijkt toch wel erg vet, als gevolg van de vele regen in de afgelopen weken.
Vervolgens komt Shavepower, waarmee we de sleepwagen wederom lichter zetten. Oef... dit wordt een erg taaie baan!
Deelnemer Empty Wallet komt ten tonele en speaker Arco Sterk ziet hem hier voor het eerst. Zijn enthousiasme over deze auto steekt hij niet onder stoelen of banken. Empty Wallet doet een poging vrijwel rookvrij maar komt er bij lange na niet. Toch blijft de sleepwagen nu in deze afstelling staan.
Dan wordt de afstelling bevestigd door Van Dijk, die met de laatste puf over de streep komt. Van Dodeweerd, Bad Bull en Renault Trucks herhalen het kunstje en het is Van Schilt die in haar traditie de 100 meter niet weet te bereiken.
Nieuwkomer is deze keer Hulkje. Een exacte kopie van De Hulk maar dan geschikt gemaakt voor de Hobbysport. Met de nieuwe brandstofpomp-sofware er op, dat belooft wat!
Maar het gaat niet echt lekker. Wegrijden valt al niet mee en blijven rijden is nog moeilijker. Er zit helaas weinig puf in. Oeps... een foutje van één of andere programmeur, waar je met steeksleutels en schroevendraaiers weinig mee begint.
Van Keulen en Breedijk doen de poging met een dikke vinger in de neus, de baan wordt zichtbaar beter.

In de tweede kwalificatieronde komt Empty Wallet over de eindstreep, tot grote opluchting van het team die de bandjes toch maar zachter had gezet.
Van Schilt en Hulkje laten een herhaling zien van de eerste poging, wat tot uitval leidde in dit klassement.

Finale
De baan wordt zichtbaar beter. Dus komt er extra gewicht in de sleepwagen. De poging van Bos komt na de 80 meter zo abrupt ten einde, dat de sleepwagen toch anders wordt ingesteld.
En hup, Shavepower komt er zomaar overheen.
Empty Wallet ziet in deze ronde helaas haar einde tegemoet, als enige komen ze er niet doorheen.
De overige deelnemers ontdekken de linkerzijde van de baan, die veel harder is dan de rechterzijde. De baan neemt ook fors toe in kwaliteit, deze begint te spiegelen als een plaatje. Hiermee wordt de sleepwagen ineens erg gemakkelijk te verslaan, wat tot vele Full Pulls heeft geleid.
Dan de Super Finale.
In goed overleg wordt de sleepwagen weer zo aangepast, dat we hopen op mooie meters. Bos gaat van start en jawel, een prachtige afstand van 93,73 meters.
Shavepower gaat deze keer midden door en strandt op 84,89 meter.
Van Dijk pakt weer de linkerkant en komt hier verder mee. Van Dodeweerd krijgt de snelheid er niet helemaal in, wat hier resulteert in een vrij lage score.
Bij Bad Bull wordt het advies opgevolgd om een versnellinkje lager te gaan. De baan wordt flink beter, de sleepwagen staat zwaar. Maar de baan is nog altijd vochtig en vet. De auto graaft zich keurig in op 86,47 meter, hier had meer in gezeten.
Renault Utrecht herhaalt het kunstje van Van Dijk en komt deze zelfs voorbij. Maar nog altijd Bos op de eerste plek.
Van Rijswijk bekijkt de zaak iets anders en besluit de baan op de gehele rechterzijde te pakken. Maar de teleurstelling is groot... slechts 81,78 meter, exact gelijk aan Van Dodeweerd.
Van Keulen trapt de auto flink op de staart en heel enthousiast staat de wagen op 88,31 meters zich in te graven. De voorkant van de cabines willen maar niet omhoog... de baan is daarvoor te zacht.
Dan is "Schumi" van Breedijk aan de beurt. Met veel enthousiamse geeft de wedstrijdleiding opdracht aan de chauffeur om hem gewoon even op positie 1 te zetten. We hebben voorbeelden genoeg gezien hoe het moet, dus een verstandig chauffeur doet het gewoon wel even. Het advies wordt lachend in ontvangst genomen, want we moeten het nog maar zien.
Der Schumi gaat er vol gas vandoor... ze hebben hem weer iets gekieteld afgelopen weken.
Strak over de linkerzijde blijft hij net van de krijtstreep af en de auto gaat door... en door... en staat stil op 94,93 meter. De Eerste Plaats van de wedstrijd is zowaar behaald!!
Dat deze overwinning maar lekker mag smaken, heren, complimenten!

Demo BE Klasse

In de laatste weken voor de wedstrijd ontvangt de VTN organisatie een aanvraag voor 2 stuks BE trucks. Ah... dat is best leuk, maar dan wel met 4 deelnemers.
Oeps, David Berends had even wat werk om dat te regelen. De organisatie Almkerk heeft speciaal voor deze demo de sleepwagen Python geregeld. Het eigen gewicht van de sleepwagen is zwaar bepalend voor het succes van de poging.
Nog later ontvangt de VTN organisatie een vraag van Veldhuizen Wagenbouw, die als intitatiefnemer van de NTTO BE klasse Trucks ook een auto kon leveren. Zo zijn er 5 deelnemers te verwachten.
Op vrijdagmiddag zijn er een aantal proeftreks gedaan. Dat bleek wel verstandig om het resultaat te kunnen vergroten.
Dan staat in no-time de Python op de baan, met deelnemer Willemsen op de startpositie. De auto trekt er lekker aan en eindigt op 64,42 meter.
Marinus Berends komt met de volgende, een Iveco Daily. Ah, dat gaat veel harder en met meer gewicht zit er ook een beter balans in.
Prachtig mooi wordt het op 60 meter, als ineens de cabine fors de lucht in gaat! Het publiek joelt, want dit had niemand verwacht! Met een wheely van 20 meter ploft de auto neer op 80,21 meter.
David Zaaijer komt met de wielen net niet van de grond, en komt ook niet zo ver.
David Berends heeft zijn Daily ook voorzien van gewichten en dat is te merken ook. Met wederom een wheely kijkt het publiek vol verwondering waar deze wagens toe in staat zijn! David rijdt Marinus voorbij en staat nu eerste.
Veldhuizen Wagenbouw is een verhaal apart. Het mooie is dat deze wagen geheel Euro5 / EEV is, dus rookvrij en helemaal orgineel. Op de koppelschotel een prachtige trekhaak installatie, om daarmee de balans optimaal te benutten.
De wagen trekt al met een wheely weg en tilt de sleepwagen al mooi iets op. Het duurt ook niet lang of de wagen trekt de kop helemaal omhoog en de show is compleet!
Het resultaat van Veldhuizen is nog hoger dan de wedstrijdleiding had verwacht. De wheely zorgt voor druk op de steigerbegrenzer, maar een prachtig resultaat van bijna 70 is een hele mooie score.
De tweede ronde is een herhaling van de eerste. Met dit verschil dat Willemsen de sleepwagen niet meer wegkrijgt, de baan is vet en de sleepwagen plakt zich aan de baan vast... Maar de show is weer compleet en iedereen weet nu dat de BE Klasse een onderwerp is met grote potentie!
Wordt ongetwijfeld vervolgt!

ITPV Supersport 9,5 ton

Uit Belgie komen al jaren diverse deelnemers om de show in Almkerk compleet te maken.
Deze keer helaas maar twee deelnemers... diverse pech gevallen weerhouden deelnemers er van aanwezig te kunnen zijn.
Het klassement wordt aangevuld met Van Walsem en het Deense team Berta uit de 9,5 ton Supersport, en team Empty Wallet op verzoek van de presentator. Groter wordt het klassement niet gemaakt, want vanwege de baanverzorging is het aantal trekpogingen dit jaar minder dan vorig jaar. En de tijd dringt, want om 23:15 moet de wedstrijd klaar zijn.
Van Mele start met de sleepwagen in dezelfde afstelling als de finale van de Hobbysport.
Vol gas gaat hij er vandoor en tot 60 meter is het net alsof de sleepwagen maar weinig doet. Dan wordt het fors zwaarder en tot ieders verbazing valt de motor uit bij 78,68 meter. Oeps... de Hobbysport kwam aanmerkelijk verder... De wedstrijdleiding besluit om de volgende deelnemer te bekijken, om daarna af te wachten wat er mag gaan gebeuren.
Black Sensation laat hetzelfde beeld zien. Met 74,71 meter is het ook al gebeurt met een uitdovende motor.
Vanwege de beperkte tijd besluit de wedstrijdleiding om de sleepwagen toch maar in deze afstelling te houden. Van Walsem en Berta lieten op de Supersport kant zien dat ze wel iets kunnen doen, dus de kans op een Full Pull zit er nog wel in.
Maar ook hier komen ze er niet aan. Berta komt nog het verst met 84,29 meter. Wel mag worden gezegd dat de deelnemers door het midden zijn gereden, waar op 70 meter nog een zwak plekje merkbaar was in de baan. Maar toch... opvallende cijfers.
Zo ook bij Empty Wallet. De resultaten waren minder dan in het Hobbysport klassement.

De tweede kwalificatieronde laat hetzelfde beeld zien. Van Mele komt deze keer een paar meter verder en Black Sensation maakt er 20 cm. meer van. Van Walsem zakt iets terug en Berta plak er 45 cm. meer aan vast. Empty Wallet gaat deze keer ook middendoor en dat kost hem de nodige meters. Met 62,55 wordt het verschil merkbaar tussen deze Hobbysporter en de overige Supersporters.

Vliegende Meters

De baan aan de overkant is ook vrijwel gereed. Nog net even een paar Vliegende Meters pakken zou voor het publiek wel fraai zijn.
Bos trapt af en gaat bij de 70 meter flink met de kop omhoog. Zo'n kort wagentje pakt erg goed uit. Het publiek geniet want met deze zachte baan zijn er weinig meters gevlogen.
Bad Bull volgt maar krijgt hem net van de grond. Met 0,79 seconden graaf hij zich in. Graven gaat hem beter af dan vliegen.
Van Rijswijk heeft de trekhaak hoger staan en dat betaald zich uit. Met 5,53 seconden zetten ze een prachtige show neer op haar thuiswedstrijd.
En dan is de tijd alweer om. Jammer, want de Vliegende Meters is hier een zeer gewild onderdeel.

De wedstrijd in Almkerk was anders dan anders, vanwege de baankwaliteit. Maar de show was er niet minder om. Met verrassende uitslagen in de Hobbysport en Supersport was het weer ongekend spannend en de demo BE Trucks smaakt naar meer.
Het ITPV klassement was weer even internationaal als altijd en deze deelnemers kunnen we ook volgend jaar weer verwachten.
Al met al een zeer geslaagd avondje Truckpullen, waar de Kampioenen Mad Men van Berkel en Team Van Rijswijk nog even extra in het zonnetje zijn gezet!



Klik hier voor het fotoalbum van Erwin Visser >>



Klik hier voor het album van Cora van Rijswijk Timmermans >>


 


Condities van de wedstrijd

Lengte: 100 meter
Sleepwagen(s): Hyproslee, Black Fury, Python
Weersomstandigheden: Droog, vochtige lucht
Temperatuur: 23 tot 18 graden
Soort baan: Klei
Baanconditie: Erg vochtig, vet
Reglementen: VTN



Uitslag VTN 9,5 ton Hobbysport (punten)

S
Nr
Team
Bestuurder
1e trek
2e trek
3e trek
4e trek
Punten
1 3-13 Breedijk Truckpulling Team, Renault AE560, Opmeer W.P.A Breedijk / A. Houtman
F.P.
-
F.P.
94,93
50
2 3-10 P. Bos veevoeders, DAF 85, Ederveen Robert Bos / Pieter Bos / Dirko Bos
F.P.
-
F.P.
93,73
3 3-05 Renault Trucks Utrecht, Renault Premium, Utrecht Rob van den Brink / Luuk Kwakkenbos / Stefan Hissink
F.P.
-
F.P.
88,40
45
4 3-02 Team Van Keulen, DAF 95, Middelburg Johnny Matthijsse
F.P.
-
F.P.
88,31
42
5 3-04 Volvo Van Dijk, Volvo FM10, Woerden Udo Tonus/ Martijn Slingerland
F.P.
-
F.P.
87,99
40
6 3-11 Bad Bull, Volvo F16, Scherpenzeel Dirk Methorst / Henk van Ginkel
F.P.
-
F.P.
86,47
38
7 3-07 Shavepower, Iveco Eurostar, Zwartewaal Rini Scheer/Martin Koornneef/ Arjan van der Kooij/ Theo van bergeijk/ Maaike Scheer
F.P.
-
F.P.
84,89
36
8 3-03 Van Dodeweerd Transport, DAF 95 XF, Dodewaard Geurt van Dodeweerd
F.P.
-
F.P.
81,78
34,5
8 3-01 Team van Rijswijk, Renault AE Magnum, Wijk en Aalburg Jantje knippels
F.P.
-
F.P.
81,78
34,5
10 3-14 Team Empty Wallet, Kenworth T800, Sint Oedenrode Jarno Saris/patrick de bresser
85,95
F.P.
74,26
-
11 3-06 Van Schilt Pulling, Scania 143-450, Roosendaal Tinus van Schilt
86,86
86,25
-
-
33
12 - Hulkje, Volvo FH16, Nieuwaal Jos Rietveld
69,57
75,42
-
-




Uitslag VTN 9,5 ton Supersport (punten)

S
Nr
Team
Bestuurder
1e trek
2e trek
3e trek
4e trek
Punten
1 1-02 De Manne van Janne 2, Scania 164-580, Heesch Martijn de Bekker/Gertjan Zwanenberg
F.P.
-
F.P.
89,94
50
2 1-01 Mad Men, MAN V 10, Eerde (NB) Tonio v Berkel
F.P.
-
F.P.
87,03
45
3 1-03 Iveco Schouten, Iveco Stralis, Utrecht Maurice Klijn
F.P.
-
F.P.
80,85
42
4 1-05 De Hulk, Volvo FH16, Nieuwaal Robbert van Tuijl / Gilbert van Tuijl
F.P.
-
F.P.
78,21
40
5 1-21 Vaku Puller, Volvo F16, Helvoirt Coen van Kuijk / Bart van Kuijk
F.P.
-
F.P.
-
38
6 1-07 De Manne van Janne 1, Scania 143-450, Heesch Joeri Gabriëls/Joey Megens/Eric van de Wijngaard
F.P.
-
99,75
-
36
7 1-04 Rocking Horse Senior, Scania 142, Gameren Bram van Tuijl
F.P.
-
92,02
-
35
8 1-09 Van Tilburg Bastianen, DAF 2700, Vianen Gertjan Jansen / Fred Bonovrie / Jeroen van Osch
F.P.
-
91,86
-
34
9 1-06 Moaskanttrekkers, Volvo F16, Oijen (NB) -
F.P.
-
80,84
-
33
10 1-11 Veldhuizen, Iveco Turbostar, Werkhoven Co Oskam / Gerard van der Grift
F.P.
-
80,62
-
32
11 1-20 IVS Team RhinoRocket, Iveco, Rosmalen Thijn van der Heijden / Otmar van Boxtel / Frank Pennings / Nick van der Pol
F.P.
-
77,65
-
31
12 1-12 White Champ, Daf 85, Schijndel Frank van der Sangen
F.P.
-
76,27
-
30
13 1-08 Verspui, DAF CF 85, Hoornaar Jan/Bart/Patrick/Gertjan
87,15
F.P.
75,50
-
29
14 1-17 Van Walsem, Scania R142, Kesteren Joost van Walsem
74,87
F.P.
70,09
-
28
15 1-10 Black Widow, Renault Magnum, Nijnsel -
83,60
81,97
-
-
27
16 1-19 No Risk No Fun, MAN 19 flt 502, Renswoude Gert Veldhuizen / Bart de Kleuver/ Henk-jan Diepeveen
F.P.
-
84,75
-
17 - Team Berta, Scania 143, Randers (Denmark) -
80,13
F.P.
71,44
-
18 1-25 Wakker Trucks, Scania 113, Maarssen Marco Wakker / Reinier Wischmann / Evert van Laar
F.P.
-
70,70
-
19 1-15 Yellow Devil, Renault Magnum AE500, Rosmalen Roel Seelen
41,46
86,31
-
-
-




Uitslag Vliegende Meters

S
Nr
Team
Bestuurder
1e trek
1 - P. Bos veevoeders, DAF 85, Ederveen Robert Bos
6,72 sec
2 - Team van Rijswijk, Renault AE Magnum, Wijk en Aalburg -
5,53 sec
3 - Bad Bull, Volvo F16, Scherpenzeel -
0,79 sec




Uitslag ITPV 9,5 ton Supersport (B) (punten)

S
Nr
Team
Bestuurder
1e trek
2e trek
Punten
1 - Team Berta, Scania R500, Denmark -
84,29
84,74
2 - Team van Mele, Scania 112, Bazel Thijs van Mele / Pascal D'Eer
78,68
80,22
-
3 - Van Walsem, Scania 142, Kesteren Joost van Walsem
79,40
76,23
4 - Black Sensation, Steyr, -
74,71
74,91
-
5 - Empty Wallet, Kenworth -
67,99
62,55




Uitslag BE Trucks

S
Nr
Team
Bestuurder
1e trek
2e trek
1 VZ-RT-50 David Berends, Iveco Daily 35-12, Kesteren David Berends
82,67
99,50
2 VX-JP-41 David Berends, Iveco Daily 35-10, Kesteren David Berends
80,21
76,50
3 68-VX-DH David Berends, Renault Mascott 140, Kesteren David Berends
68,24
71,74
4 64-BR-GX Willemsen Verhuur, Volkswagen LT 46, Kesteren Mijnheer Willemsen
64,42
,01
5 - Veldhuizen Wagenbouw, Iveco Geert de Heus
69,56
71,30




Totaalstand van het VTN 9,5 ton Supersport 2014

STeam
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
TOTAAL
1 Mad Men, MAN V 10
50
42
0
45
50
45,6
50
50
33
45
45
455,6
2 De Manne van Janne 2, Scania 164-580
45
45
0
42
45
45,6
40
45
45
50
50
452,6
3 IVS Team RhinoRocket, Iveco
42
50
0
50
38
36
45
40
25
38
31
395
4 Vaku Puller, Volvo F16
36
40
0
40
28
35
36
42
42
36
38
373
5 Iveco Schouten, Iveco Stralis
38
36
0
30
40
38
34
36
40
35
42
369
6 De Hulk, Volvo FH16
26
31
0
34
26
45,6
42
28
34
42
40
348,6
7 Van Tilburg Bastianen, DAF 2700
29
34
0
35
32
34
32
35
36
40
34
341
8 Verspui, DAF CF 85
35
25
0
36
35
29
35
38
50
28
29
340
9 Rocking Horse Senior, Scania 142
31
38
0
33
34
31
33
31
38
33
35
337
10 De Manne van Janne 1, Scania 143-450
30
29
0
28
36
33
29
34
31
32
36
318
11 Moaskanttrekkers, Volvo F16
34
35
0
29
33
28
30
30
27
31
33
310
12 Black Widow, Renault Magnum
33
30
0
38
27
32
31
32
30
26
27
306
13 Veldhuizen, Iveco Turbostar
27
28
0
32
30
30
28
33
32
30
32
302
14 White Champ, Daf 85
32
32
0
31
31
27
26
29
28
29
30
295
15 Rocking Horse Junior, Scania 164-480
40
33
0
26
42
40
27
 
35
34
 
277
16 Van Walsem, Scania R142      
24
25
 
25
27
26
25
28
180
17 Vlastuin Truckopbouw, Scania 142  
27
0
27
29
25,5
   
29
27
 
164,5
18 Yellow Devil, Renault Magnum AE500
28
26
0
25
 
24
         
103
19 Ruttchen Powerrr, Mercedes Benz Actros V10          
25,5
38
       
63,5
20 Murphy's Law, Peterbilt 379                        


A = Herwijnen, 11 april 2014
B = Oud Gastel, 19 april 2014
C = Leende, 10 mei 2014
D = Geffen, 24 mei 2014
E = Nederhemert, 6 juni 2014
F = Made, 20 juni 2014
G = Soest, 27 juni 2014
H = Rijsbergen, 5 juli 2014
I = Odijk, 1 augustus 2014
J = Montfoort, 8 augustus 2014
K = Almkerk, 5 september 2014


Totaalstand van het VTN 9,5 ton Hobbysport 2014

STeam
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
TOTAAL
1 Team van Rijswijk, Renault AE Magnum
50
50
50
50
45
50
42
45
50
50
45
34,5
561,5
2 Bad Bull, Volvo F16
45
38
32
42
35
45
50
50
42
45
50
38
512
3 Van Dodeweerd Transport, DAF 95 XF
38
45
38
40
38
42
40
40
45
36
40
34,5
476,5
4 Team Van Keulen, DAF 95
40
35
36
38
40
40
34
35
40
40
42
42
462
5 Breedijk Truckpulling Team, Renault AE560
35
40
40
33
32
35
45
36
36
38
36
50
456
6 Volvo Van Dijk, Volvo FM10
34
34
35
45
42
38
35
42
38
35
35
40
453
7 Renault Trucks Utrecht, Renault Premium
42
36
45
35
34
33
38
38
33
33
38
45
450
8 Shavepower, Iveco Eurostar
32
33
42
34
50
36
33
33
35
42
34
36
440
9 Goorden Pulling, DAF 95 XF
36
42
34
36
36
34
36
32
34
32
   
352
10 Van Schilt Pulling, Scania 143-450
33
32
33
 
33
 
32
34
32
34
33
33
329


A = Herwijnen, 11 april 2014
B = Oud Gastel, 19 april 2014
C = Leende, 10 mei 2014
D = Geffen, 24 mei 2014
E = Mill, 31 mei 2014
F = Zelhem, 7 juni 2014
G = Renswoude, 20 juni 2014
H = Soest, 27 juni 2014
I = Rijsbergen, 5 juli 2014
J = Oudenhoorn, 2 augustus 2014
K = Montfoort, 8 augustus 2014
L = Almkerk, 5 september 2014


Totaalstand van het ITPV 9,5 ton Supersport (B) 2014

STeam
A
B
TOTAAL
0 Black Sensation, Steyr      
0 Blue Horses, Volvo FL10      
0 DAF Ieper, DAF 95      
0 Dreamcatcher, Iveco Turbostar 19-48      
0 French Power, Renault AE      
0 Team van Mele, Scania 112      
0 Team Jan de Munck, Volvo FH16      
0 Red Madness, MAN 19.603      


A = Geffen, 24 mei 2014
B = Almkerk, 5 september 2014