Oss is weer terug van een jaartje weg geweest.
Oss is weer terug van een jaartje weg geweest. Aan deze wedstrijd zit een bijzonder verhaal. De sleepwagen Blackfury kreeg te maken met technische problemen. De wedstrijd begon keurig op tijd. mooi weer, mooie baan kortom, gewoon super! Er verschenen 15 supersport deelnemers aan de start. Na overleg met de sleepwagenbemanning is er besloten met een niet al te zware afstelling te starten, helaas liet de techniek ons na een aantal runs in de steek. De run van Mad Men was zo snel dat de ketting van de ballastbak brak met als gevolg dat de wedstrijd werd stilgelegd. met vele handen werd er gewerkt om de Blackfury te repareren ondertussen proberen we verder te gaan met Blackfury junior, maar ook deze heeft na twee runs een technisch mankement. Na een flinke vertraging is Blackfury inmiddels weer gereed en zo rijden we een ingewikkelde kwalificatie ronden. Gelukkig had de organisatie de Basrijs Hyproslee sleepwagen ondertussen als back-up geregeld en kan de wedstrijd toch doorgaan.

Team Yellow Devil mocht als eerste aan de Hyproslee aan haken, wegrijden gaat moeilijk, er is een herstart nodig. Ze gaan de Full Pull niet halen, er blijken nog steeds problemen met de koppeling te zijn. De afstelling blijft zo staan en team Mad men trok met gemak een keurige Full Pull. Ook kunnen we een Full Pull noteren voor Rocking Horse Junior, Ruttchen Powerrr en Vaku Puller, helaas gaan we team Vaku Puller niet meer terug zien in de finale, de Volvo blijkt twee kapotte kleppen te hebben. Team Red Madness kwam echter 4,5 meter te kort. Daarna komt Black Widow de baan op ze zetten een aftand neer van 89,24 meter waar de Moaskantrekkers met 21 cm overheen gaan en Verspui met 58 cm. De Manne van Janne 2 hebben meer geluk deze avond met de hakken over de sloot springt het score bord op Full Pull. Van Tilburg Bastianen kwam net dat laatste beetje grip tekort. Het minst ver kwam White Champ. De laaste drie teams op de starttlijst, Rocking Horse Senior, Iveco Schouten en De Hulk weten allemaal een nette Full Pull te scoren. De eerste Puil Off verliep goed, het tempo zit er goed in.

Team Mad Men haken als eeste van de 7 trucks aan die de finale gaan rijden De MAN wist niet verder te komen dan een goede 86 meter. Aan Rocking Horse Junior de eer om deze afstand te verslaan en dit lukt de Scania 88,07 meter is de gereden afstand. Daarna kwam Ruttchen Powerrr de baan op we mogen een keurige afstand van 87,55 meter noteren. Voor De Manne van Janne 2 werd het net geen Full Pull. Later bleek dat deze afstand goed is voor een tweede plek. En ook hier waren de Manne van Janne zeer mee in hun sas! Rocking Horse Senior kiest om links over de baan te gaan en eindigen dan net achter De Manne van Janne 2. Een keurige vierde plek werd gehaald door Iveco Schouten op het score bord was een afstand van 88,63 meter te lezen. De Volvo van De Hulk was de laatste deze avond die voor de overwinning de baan op gingen. De sleepwagen werd in het juiste spoor gezet, er was meteen volop grip en er leek niets meer in de weg te staan voor een Full Pull. Op volle snelheid ging De Hulk over de Full Pull Lijn heen. Gewoon een dikke eerste plaats. Gefeliciteerd!




Klik hier voor het fotoalbum van Gertjan Kortlever >>




Condities van de wedstrijd

Lengte: 100 meter
Sleepwagen(s): Blackfury / Hyproslee
Weersomstandigheden: goed
Temperatuur: 20 graden
Soort baan: klei baan
Baanconditie: goed
Reglementen: VTN



Uitslag VTN 9,5 ton Supersport (punten)

S
Nr
Team
Bestuurder
1e trek
2e trek
3e trek
4e trek
Punten
11-05De Hulk, Volvo FH16, NieuwaalRobbert van Tuijl / Gilbert van Tuijl
F.P.
-
F.P.
F.P.
50
21-02De Manne van Janne 2, Scania 164-580, HeeschMartijn de Bekker
F.P.
-
F.P.
99,17
45
31-04Rocking Horse Senior, Scania 142, GamerenBram van Tuijl
F.P.
-
F.P.
98,78
42
41-03Iveco Schouten, Iveco Stralis, Utrecht-
F.P.
-
F.P.
88,63
40
51-23Rocking Horse Junior, Scania 164-480, GamerenArjan Kolbach
F.P.
-
F.P.
88,07
38
61-14Ruttchen Powerrr, Mercedes Benz Actros V10, TilburgRalph / René
F.P.
-
F.P.
87,55
36
71-01Mad Men, MAN V 10, Eerde (NB)Mari Bekkers
F.P.
-
F.P.
86,97
35
81-21Vaku Puller, Volvo F16, HelvoirtCoen van Kuijk / Bart van Kuijk
F.P.
-
F.P.
-
34
91-09Van Tilburg Bastianen, DAF 2700, VianenGertjan Jansen / Fred Bonovrie / Jeroen van Osch
F.P.
-
96,55
-
33
101-29Red Madness, MAN 19.603, Beervelde (B)Dries de Kegel
F.P.
-
95,56
-
32
111-08Verspui, DAF CF 85, HoornaarJan/Bart/Patrick/Gertjan
F.P.
-
89,82
-
31
121-06Moaskanttrekkers, Volvo F16, Oijen (NB)-
F.P.
-
89,45
-
30
131-10Black Widow, Renault Magnum, Nijnsel-
F.P.
-
89,24
-
29
141-15Yellow Devil, Renault Magnum AE500, 's-HertogenboschRoel/Frank/Robbert
F.P.
-
83,63
-
28
151-12White Champ, Daf 85, SchijndelFrank van der Sangen
F.P.
-
78,61
-
27



Totaalstand van het VTN 9,5 ton Supersport 2015

STeam
A
B
C
D
E
F
TOTAAL
1 Mad Men, MAN V 10
45
50
50
45
20
35
245
1 De Hulk, Volvo FH16
50
33
42
50
20
50
245
3 De Manne van Janne 2, Scania 164-580
36
36
36
42
20
45
215
4 Van Tilburg Bastianen, DAF 2700
35
42
40
36
20
33
206
5 Rocking Horse Senior, Scania 142
33
45
33
31
20
42
204
6 Iveco Schouten, Iveco Stralis
38
26
35
38
20
40
197
7 Ruttchen Powerrr, Mercedes Benz Actros V10
34
35
38
32
20
36
195
8 Verspui, DAF CF 85
32
34
34
34
20
31
185
9 Moaskanttrekkers, Volvo F16
30
38
32
33
20
30
183
10 White Champ, Daf 85
28
40
31
29
20
27
175
11 Vaku Puller, Volvo F16
25
30
28
35
20
34
172
12 Yellow Devil, Renault Magnum AE500
29
27
30
30
20
28
164
13 Black Widow, Renault Magnum
26
28
40
20
29
143
14 Rocking Horse Junior, Scania 164-480
40
30
38
108
15 Veldhuizen, Iveco Turbostar
31
32
27
90
16 IVS Team RhinoRocket, Iveco
42
45
87
17 Red Madness, MAN 19.603
28
20
32
80
18 No Risk No Fun, MAN 19 flt 502
31
29
60
19 Van Walsem, Scania R142
27
27
20 Truckpullingteam Goorden, Volvo FH16
20
20
21 Team Van Donselaar, Scania 92
21 De Manne van Janne 3, Scania T
21 Vlastuin Truckopbouw, Scania 142
21 Murphy's Law, Peterbilt 379
21 UCE-Trading Supersport, Volvo FH16

A = Herwijnen, 17 april 2015
B = Leende, 25 april 2015
C = Oud Gastel, 9 mei 2015
D = Geffen, 16 mei 2015
E = Nederhemert, 5 juni 2015
F = Oss, 13 juni 2015